Agneta och Alf dominerade !

16 Maj -24

Vid gårdagens veckotävling #5 kom 17 spelare till start och vi välkomnar Michael Karlsson, Olofström i gänget på onsdagarna. Vädret var som ni ser på bilden underbart och vi fick se två spelare som dominerade i sina klasser, Agneta Harrysson, Asarum i klass 2 och Alf Johansson, Kärnan i klass 1.

I klass 1 vann Alf Johansson, Kärnan på fina 69 slag, 2:a kom Jan Åkesson, Asarum efter sudden mot Michael Karlsson, Olofström båda på 83 slag.

I klass 2 vann Agneta Harrysson, Asarum på 85 slag, 2:a kom Ingmar Åkesson, Asarum på 95 slag och 3:a kom Per Friskopp, Asarum på 97 slag.

"Bosse" och "Hatten" blev veckans vinnare !

9 Maj -24

Veckotävling kan vara tufft efter ett seriespel och en del väljer att vila sig vilket är OK då det kan behövas men 13 spelare kom till start vid onsdagens tävling och vi fick se en comeback av Åke Mattsson, Asarum. Kampen om 2:a platsen i klass 2 fick avgöras på sudden mellan Ingmar Åkesson, Patric Fransson och Per Friskopp, samtliga Asarum.

Klass 1: Segrade gjorde ingen mindre än en av legendarerna i klubben nämligen Göran "Bosse" Andersson på fina 73 slag, 2:a kom Peter Blomqvist, Kärnan på 81 slag och 3:a blev Sam Algotsson på 88 slag.

Klass 2: Vinnare blev även här en legend i klubben Jan "Hatten" Åkesson på 89 slag, 2:a efter sudden mellan tre spelare kom ännu en legend Ingmar Åkesson på 92 slag och 3:a blev Patric Fransson, Asarum även han på, 92 slag.

Vi vill passa på att gratulera Tuula Mörck som blivit uttagen till det finska landslaget vid Oldtimers EM i Canegrate, Italien, GRATTIS Tuula !!

Svenska serien har startat !

6 Maj -24

Vid helgens seriespel blev det blandade resultat för våra lag då Asarums Bangolfklubb i div 1 tog 10 poäng och ligger på andra plats och där Asarums Bangolfklubb i div 2 södra A  fick med sig en seger i den första omgpången.

Div 1 södra:

Asarums Bangolfklubb vs Gullbergsbro BGK   211-  236

Laget inleder med att besegra Gullbergsbro och bäst i laget var Anderas Bjerstedt på 34 slag.

Kulladals BGK vs  Asarums Bangolfklubb    231 - 218

Andra matchen mot Kulladal slutade även den med seger och bäst i laget var Andreas Bjerstedt och Samuel Byström på 38 slag.

Asarums Bangolfklubb vs Linköpings BGK  223 - 201

I den tredje matchen kommer den första förlusten då Linköping blev för svåra. bäst i laget var Andreas Bjerstedt på 39 slag.

Asarums Bangolfklubb vs Asakims BGK   231 - 251

Match nummer fyra slutade med en klar seger mot  Askim och bäst i laget var Samuel Byström på 32 slag.

BGK Kärnan vs Asarums Bangolfklubb   221 - 213

Seger även i den femte matchen mot Kärnan och bäst i laget var Karsten Nörskov och Samuel Byström på 38 slag.

Asarums Bangolfklubb vs MGK Warberg   208 - 219

Sjätte matchen och ännu en seger när man vinner mot Warberg och bäst i laget var Claus Riis Harslev och Samuel Byström på 39 slag.

BGK Jönköping vs Asarums Bangolfklubb   203 - 208

I match sju kommer så den andra förlusten då Jönköping vinner och bäst i laget var Samuel Byström på 36 slag.

En klart godkänd omgång av laget som dock inte riktigt kom upp i den klass vi är vana att se men en bra poängskörd.

Div 2 södra A:

Asarums Bangolfklubb vs Hjelmsjö BGK   218 - 210

Förlust i första matchen mot Hjelmsjö och bäst i laget var Claes Mörck, Helle Seremet och Per Friskopp på 42 slag.

Malmö BGK vs Asarums Bangolfklubb   246 - 232

I den andra matchen som spelades mot Malmö togs den första segern och bäst i laget var Per Friskopp på 43 slag.

Asarums Bangolfklubb vs Kalmar MGK   247 - 198

Tredje matchen slutade med förlust mot Kalmar och bäst i laget var Claes Mörck på 38 slag.

BGK Värend vs Asarums Bangolfklubb   214 - 247

Omgången sista match gick mot hemmalaget Värend som vann och bäst i laget var Wilma Harrysson på 42 slag.

Två poäng känns inte riktigt okej men laget kämpade på och gjorde sitt bästa men räckte inte riktigt till.

Alf & Thomas blev veckans lirare !

2 Maj -24

Det var 20 spelare som gjorde upp om placeringarna vid veckotävling #3 och denna gång var det varmare än innan. Bäst gick det för Alf Johansson, Kärnan i klass 1 och Thomas Karlsson Asarum i klass 2. Denna gång hade vi en långväga gäst då Göran Widlert, Jönköping passade på att tävla inför helgens seriespel och så fick vi äntligen se Inger Eriksson, Asarum tillbaka på banorna.

I klass 1 vann Alf Johansson, Kärnan på 79 slag, 2:a kom Samuel Byström, Asarum på 84 slag och på 3:e plats kom Peter Blomqvist, Kärnan på 85 slag.

I klass 2 segrade Thomas Karlsson, Asarum på 84 slag, 2:a kom Sam Algotsson på 88 slag och på 3:e plats kom Agneta Harrysson, Asarum på 93 slag.