Peter och Johan vann !

30 November -23

Efter SM i helgen var det nog en del som var trötta inför veckotävlingen så det dök upp 14 spelare till start och denna gången blev det inga sudden om placeringarna. Peter Fransson, Jönköping tog hem klass 1 och Johan Rydberg, Uppsala tog hem klass 2.

Klass 1: 1) Peter Fransson, Jönköping 65 slag, 2) Dick Nilsson, Asarum 66 slag och 3) Raimo Hagelberg, Olofström 74 slag.

Klass 2: 1) Johan Rydberg, Uppsala 68 slag, 2) Agneta Harrysson, Asarum 72 slag och 3) Lars Rydberg, Olofström 78 slag.

SM GULD till Agneta !

27 November -23

Inomhus SM som spelades i Asarum under helgen gav prov på mycket bra spel från flertalet deltagare och vi i Asarums Bangolfklubb fick en svensk mästera när Agneta Harrysson tog hem klassen OTD.

I klassen DS spelade Wilma Harrysson och hon slutade 4:a, klassen vanns av Marielle Svensson, Jönköping före Julia Göransson, Jönköping och  Julia Sjöberg, Skoghall.

Klass HS vanns av före detta Asarum spelaren Peter Fransson, Jönköping som åter visade upp ett bra spel,, Jonathan Rydberg, Olofström kom 2:a och  Jonathan Lindoff, Uppsala 3:a och Samuel Byström, Asarum kom på 16:e plats.

I klassen OTD vann som tidigare nämnts av Agneta Harrysson, Asarum före Lena Nilsson, Kärnan och Anneli Niord, Gullbergsbro. Tuula Mörck ,Asarum kom på 5:e plats.

I klassen OTH segrade Lars Isberg, Malmö före Vincent Huus, Sjöviken som besegrade Torbjörn Birgersson, Kärnan i sudden om silvret och här kom Dick Nilsson, Asarum på 6:e plats. Även Patric Fransson tog sig till finalvarven och kom på 19:e plats och övriga spelare från Asarum kom på följande placeringar: Thomas Karlsson (30) och Ken Bengtsson (33).

Samtliga mästare inomhus 2023

Asarums Bangolfklubb vill passa på att tacka samtliga spelare, domaren Nicklas Strömberg, tävlingsledaren Wilhelm Johansson, gubbarna som skötte utsläppet, Jan Svensson och Klas Johansson samt alla som jobbade i serveringen under tränigs och tävlingsdagarna, TACK !

Inomhus SM

Dick & Torbjörn toppade !

23 November -23

Denna veckan är det som bekant Inomhus SM i hallen och några spelare passade på att testa sina spelkunskaper vid veckotävlingen.

Thomas Simonsen, Malmö, Fredrik Tagesson, Marcus Ljungblad och Rikard Lindqvist samtliga från Skoghalls BGK var och gästade oss på tävlingen.

23 spelare tog sig an uppgiften att gå dom tre varven och som vanligt var Dick Nilsson, Asarum och slogs i toppen men denna gång fick han tampas med en ny spelare då Thomas Simonsen, Malmö spelade riktigt bra med bla ett 19-varv och placerade sig som 2:a i klass 1.

En annan som visade bra form var Torbjörn Birgersson, Kärnan som även han gick ett 19-varv och tog hem klass 2.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum 61 slag, 2) Thomas Simonsen, Malmö 62 slag och 3) Peter Fransson, Jönköping 64 slag.

Klass 2: 1) Torbjörn Birgersson, Kärnan 67 slag, 2) Rolf Hiller, Kärnan 76 slag och 3) Lars Rydberg, Olofström 80 slag.

Peter Fransson & Johan Rydberg vann EB Marathon 2023 !

19 November -23

Det blev till slut lag Fransson/Rydberg dvs Peter Fransson, Jönköping och Johan Rydberg, Uppsala som vann årets EB Marathon i Asarum som avgjorts under senaste dygnet.

14 lag kom till spel i årets upplaga och lag Fransson/Rydberg tog hand om ledningen från start till mål och vann med 22 slag tillgodo på nästa lag som var Eriksson/El Quachani.

Vi fick under tävlingen se 4 st 18-varv där Peter Fransson, Jönköping gick 2 av dessa och dessutom i rad, Andreas Johansson, Kalmar och Erik Nisson, Sjöviken var övriga som gick det perfekta varvet. Vi hade dessutom 8 st 19-varv så det var bra spel av deltagarna under tävlingen.

Vi tackar tävlingsledarna Per Friskopp och Wilhelm Johansson, domare och kioskpersonalen som gör det möjligt att genomföra denna tävling, TACK !

EB Marathon 2023

Dick & Stefan i topp !

16 November -23

Veckotävling för 7:e gången och 24 spelare till start där en del tränade extra inför maran i helgen.

Återigen var det jämnt och vi fick ta till sudden i båda klasserna för att kora vinnarna och i klass 1 var det Dick Nilsson, Asarum som vann över klubbkompisen Samuel Byström och i klass 2 stod Stefan Jönsson, Asarum som segrare efter vinst mot Peter Blomqvist, Kärnan.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum 62 slag, 2) Samuel Byström, Asarum 62 slag och 3) Peter Fransson, Jönköping 63 slag.

Klass 2: 1) Stefan Jönsson, Asarum 72 slag, 2) Peter Blomqvist, Kärnan 72 slag och 3) Per-Olof Olsson, Olofström 74 slag.

Samtliga resultat hittar du här

Johan & Leif blev veckans vinnare !

09 November -23

Även vid denna veckans veckotävling kom det 23 spelare till start och vi fick se 1 blått varv då Johan Rydberg, Uppsala gick 19 på sista varvet.

Johan Rydberg, Uppsala vann klass 1 före lillebror Jonathan Rydberg, Olofström och sista prisplatsen tog Peter Fransson, Jönköping efter sudden mot Samuel Byström, Asarum.

I Klass 2 segrade den rutinerade Leif Nilsson, Sjöviken efter sudden mot Peter Blomqvist, Kärnan.

Kvällen till ära fick vi besök av 2 st småländska bangolflirare då Ronny Paulsson och Niklas Roth, Värend dök upp för spel.

Klass 1: 1) Johan Rydberg, Uppsala 65 slag, 2) Jonathan Rydberg, Olofström 66 slag och 3) Peter Fransson, Jönköping 67 slag.

Klass 2: 1) Leif Nilsson, Sjöviken 69 slag, 2) Peter Blomqvist, Kärnan 69 slag och 3) Ronny Paulsson, Värend 72 slag.

Alf & Dick segrade i veckotävlng #5 !

02 November -23

23 spelare kom till start vid veckotävling #5 och som vanligt bjöds det på jämna resultat i resultatlistan. Dick Nilsson, Asarum tog hem klass 1 före Peter Fransson som gjorde sin debut som Jönköpingspelare efter sudden och Alf Johansson, Kärnan tog hem klass 2 före Thomas Karlsson, Asarum.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 64 slag, 2) Peter Fransson, Jönköping 64 slag och 3) Michael karlsson, Olofström 65 slag.

Klass 2: 1) Alf Johansson, Kärnan 70 slag, 2) Thomas Karlsson, Asarum 75 slag och 3) Lars Rydberg, Olofström 76 slag.

Samtliga resultat och tabellstege hittar ni här